close

 

beastly.jpg 

 

 

------【譯文初稿】------

以《美女與野獸》的故事作為藍本,背景設定在現代的紐約,一位青少年為了找到真愛,變成了一頭十分醜陋的怪物。

由亞歷克斯帕帝弗(Alex Pettyfer)所飾演的凱爾(Kyle),是一位17歲的高校生,儘管沒有內涵、像個被寵壞的小孩,卻出乎意外的廣受同儕歡迎。憑藉著出眾外貌擄獲無數少女芳心的凱爾,把由瑪莉凱特奧爾森(Mary-Kate Olsen)所飾演的肯卓(Kendra)設定為新目標,準備要好好羞辱一番。

不過事情可沒有表面看來如此簡單,遭到羞辱的肯卓其實是一位女巫,隨即展開完美的復仇計畫。首先她把凱爾變成一個其貌不揚的人,就如同凱爾的內在一樣。然後限定凱爾在一年的時間找到真愛,否則將永遠外表醜陋下去。為了解除魔咒,凱爾必須找到一位能洞悉背後真相的美女。而他唯一的希望,是一位名叫琳達的同班女孩。由凡妮莎哈金斯(Vanessa Hudgens)所飾演的琳達個性文靜,因此凱爾一直沒注意到班上有這樣一個人存在。

也許,這是凱爾最好的機會,來證明真愛永遠都不在於表相與外表。

    

 

 

 ~~~~~~ 電影預告字幕 ~~~~~~

should you vote for me just because I am rich popular and good looking guy
你該投我一票,因為我是廣為人愛而且外表超有型的傢伙
Hell Yeah
贊同呀


My dad always said
我爸總是這麼說
How much people likes you
人們有多喜歡你
Is directly proportional to what you look like
直接取決於你的個人外貌
not your thing
而非你如何
what can I say
我能說什麼呢?
i am substance over style
我的本質不在於外表


steer clear of the witch
遠離那個女巫
wow looks are important to you
哇,外表對你太重要了
very important to everyone
對每個人來說都很重要
except you clearly
很明顯的,除了你之外


Imagine life without them
想想沒有外表該如何生活下去
you have a year to find someone to love you
你有一年的時間去追尋一個真正愛你的人
what
什麼
or stay like this forever
或者永遠保持這個模樣
like what
像什麼模樣?
as aggressively unnactractive outside
如此讓人討厭、毫無吸引力的外表
as you are inside
就跟你的內在一樣


my dad stuck me in this house so no one could see me
我爸把我關在房間內,這樣就沒有人會看到我了
who are you
你是誰
Marry poppins
瑪莉帕平斯
The tutor
家庭教師
Do not worry I can not actually see
別緊張,我看不太到
welcome to hell
歡迎來到地獄
nice to meet you
很高興見到你
they hated me
他們討厭我


please make this go away
請讓這一切遠離我
I have learned my lesson
我已經學到教訓了
you have learned nothing
你什麼都沒學到
find someone who can see better than you can
找到一個可以看出你潛力的人


give me your money
給我你的錢
stay away
走開
what is with the mask
為什麼戴著面罩
I did not want to freak you out
我不想嚇到你
sure the ski mask did not freak me out
是喔,帶著滑雪面罩就不會嚇到我喔
why am i here
為什麼我在這裡
because you needed to be protected
你需要被保護


this summer
今年夏天
I need a thing Lindy will like
我需要一樣琳達可能會喜歡的東西
she will like it when you are being yourself
她會喜歡的,當你可以真實作自己的時候
what this self or the jerk i was
什麼我自己,我是個蠢蛋
A man I know you to be
我知道你該成為怎樣的男人


so are we ever going to like really meet
那麼,我們是不是該真的見見彼此了?
pretty gruesome
很可怕吧
I have seen worse
我看過更糟的


It is what is underneath
在表象之下
I am going to build her a green house
我打算為她搭建一座綠色小屋
she is very into roses
她很喜歡玫瑰花
this rocks
這真是太棒了
thought i had take the ugly thing and turn it into something not
想想我用鄙陋的材質,把他們轉變成美好的事物
do you want to go somewhere with me
你想跟我一塊去某個地方嗎


I need more time
我需要更多的時間
I would not have a shot if i do not have more time
我還缺臨門一腳,如果我有更多的時間
can not sorry
沒辦法,抱歉
you are the most beautiful man I have ever met
你是我遇過最美好的男人
Beastly
野獸情人
July 30
 
730日上映

 

※ 更多最新、最豐富的娛樂資訊,請上 新唐人電視台 ─ 娛樂新幹線 官網 ~~ 

 

 

 

------【原文對照】------

338-Western movie-Beastly

A modern-day take on the "Beauty and the Beast" tale where a New York teen is transformed into a hideous monster in order to find true love.

Seventeen year old Kyle (Alex Pettyfer) is the spoiled, shallow and incredibly popular prince of his high school kingdom. Entirely captivated and empowered by his own physical appearance, Kyle foolishly chooses Kendra (Mary-Kate Olsen) as his latest target for humiliation.

But things are not as they seem and the disgraced Kendra, a witch masquerading as a high school student, enacts the perfect revenge. She transforms Kyle into someone as unattractive on the outside as he is on the inside. Now he has one year to find someone to love him, or he will remainBeastlyforever. To break the spell, Kyle must discover a beauty who can see past the surface. His only hope, a quiet classmate he never noticed named Lindy (Vanessa Hudgens), may be his best chance to prove that love is never ugly. 

 

※ The original article was taken from Reuters Website. 

 

 


arrow
arrow

    pa701009 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()