close

 

limitless.jpg

 

 

------【譯文初稿】------

由布萊德利庫柏(Bradley Cooper)與勞勃狄尼洛(Robert De Niro)聯手主演的電影《藥命效應(Limitless)》,是一部充滿懸疑、驚悚的動作片。劇情內容描述一位失意的作家,在使用了絕對機密的〝聰明藥(smart drug)〞後,能夠百分百的發揮自己的腦力,因此迎來了全新的美好生活。然而,這樣的轉變卻也引來神秘力量的覬覦,甚至威脅到他的新生活。 

 

 

 

 ~~~~~~ 電影預告字幕 ~~~~~~

see that guy
看看那傢伙
that is me
就是我
my excuse for looking like this
很抱歉看起來礙眼
I am a writer
我是一位作家
Eddie maybe it is time to let the writing go
艾迪,也許該是放棄寫作的時候了

 

But just in case you think nothing ever happened to me
不過,就在你認為我平凡無奇的時候
Eddie Mora
艾迪莫羅
Hey

Tell me about this book
跟我談談這本書
how much have you written of it
你寫好多少了?
not one word
一個字也沒動筆
well I suppose I can help you with that
好啊,我想我能幫助你

 

you know
你知道
how they say that
他們是這麼說的
we can only access 20% of our brain
我們只能使用大腦的百分之二十
This lets you access all of it
這玩樣能讓你使用全部的大腦
They've had clinical trials and it is FDA approved
通過臨床實驗與食品藥物管理局的核准
alright just out of curiosity and that is all
好吧,沒有疑問了,就這樣
I was blind but now i see
以前我看不清,但現在我看到了
It can solve any problem
它能解決任何問題
A tablet a day and I was limitless
一天一藥錠,我無所不能

 

I now had cultural appetites
現在我對文化很感興趣
Since when do you speak Italian
你從何時開始說義大利文 ?
I finished my book in 4 days
我花四天就把作品寫出來了
I like to renegotiate my advance
我想要重新認識自己的進展
math became useful
數學變得很有用
from 12,000 to 2.3 million in 10 days
十天之內,從一萬兩千起跳,達到二千三百萬
I am baffled by this guy
我被這傢伙妨礙到了
So Eddie Mora
所以艾迪莫羅
you do know you are a freak
你真的知道自己是個怪人
what is your secret
你的秘密是什麼
medication
藥物
it can unlock your potential
它能讓你的潛能不受限制

 

your powers are a gift from god
你的力量是上天恩賜的禮物
or who ever the hell wrote your life script
或者,到底是寫幫你的生活寫下劇本
I will open up a line of credit for you
我會幫你開很多的信用帳戶
you will be wanting a few toys
你會想要一些玩具
how many of us ever know what it is become
我們之中有多人能明白變成
the perfect version of ourselves
完全狀態的自己

 

what is the asking price
要價多少
12.5
12.5
I will take it
我要了
but once the world is yours
不過一旦世界成為你的
everything i have
任何我所擁有的
I want to share with you
我想要跟你共享
everyone wants a piece
每人都想分一杯羹
what are you doing hun
你在幹嘛
you think somebody is watching
你認為有人正在監視

 

this march
今年三月
my brain is skipping time
我的腦袋正在略過時間
I have no memory of the last 4 days
過去四天我毫無記憶
your powers are not earned
你的力量不是靠自己得來的
you are careless with those powers
你不在意自己的那些能力
have you asked yourself what you are going to do when you run out
你曾問過自己,當你能力耗盡後你該怎麼辦
you will die
你會死

 

Bradley cooper
布萊德利庫柏
Abbie Cornish
艾比寇妮許
Robert de Niro
勞勃狄尼洛
there is no scenario in which you'd lead this life
從沒想過你會過著這樣的生活
where you do not work for me
你不為我效力
no scenario
沒有想法
I see every scenario
我設想過每個方案
I see 50 scenarios
我想過五十個方案
That is what it does Carl
這就是卡爾
It puts me 50 moves ahead of you
它讓我超前預設五十個舉動
worth the risk
值得冒險一試

what would you do
你會怎麼做

LImitless 
藥命效應

 

※ 更多最新、最豐富的娛樂資訊,請上 新唐人電視台 ─ 娛樂新幹線 官網 ~~ 

 

 

 

------【原文對照】------

Bradley Cooper and Robert De Niro star in "Limitless," a paranoia-fueled action thriller about an unsuccessful writer whose life is transformed by a top-secret "smart drug" that allows him to use 100% of his brain and become a perfect version of himself. His enhanced abilities soon attract shadowy forces that threaten his new life in this suspenseful and provocative film. 

 

※ The original article was taken from Reuters Website. 

 

  


arrow
arrow
    全站熱搜

    pa701009 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()