in-time-poster1.jpg        



~~~~~~ 譯文初稿 ~~~~~~ 

在不久的將來,老化基因被抹除掉後,為了避免人口過剩的問題,時間成為交易貨幣,用來支付奢侈品與必需品。富有的人可以長生不死,而貧窮者則努力為自己生命的延續議價。

一位貧困的年輕男子,意外擁有很多的時間財富,卻未能及時挽救母親免於死亡。最後,他為了躲避名為〝時間管理者(time keepers)〞的腐敗警方的追捕,展開逃亡。

 




~~~~~~ 電影預告字幕 ~~~~~~

In the near future 2034
在不久的將來,2034年
you do not age Past 25
你的年齡將不超過25歲

Let me introduce my mother in Law Clara
讓我介紹我的岳母克萊拉
My wife Michelle
我的妻子米雪兒
and my daughter Silvia
以及我的女兒西爾維雅

Life is paid out A minute at a time
生命以購買時間的方式延續
Oh oh oh where is the rest
喔喔喔,剩餘的時間到哪去了?
there at the quarter
那是上一季
my units were up from last week
我的單位容量從上周起就提高了
so is quarter
這就是一季的額度

the rich can live forever
富者永生
the poor die young
窮者早逝

just once make more time in my hand
就這麼一次,我手上握有更多的時間
in hours in the day
就在那一天的幾個小時內,發生了

how old are you
你幾歲?
28
28歲
I am hundred and 5
我一百零五歲了
the day comes when you had enough
只要你夠富有,生命就會一天天的延續下去
if you had much time as I had
如果你像我一樣擁有這麼多的時間
what would you do with it
你會怎麼做?
I sure would not waste it
我保證不會浪費

last time he was seen
他最後一次被人發現
it was over century ago
是一百多年前的事情了
follow of the time
順著時間追查
his name is Will Solace
他的名字是威爾‧撒勒斯
you cannot hide one hundred years in a gateau
你無法藏身一百年的時間
you know that time will get you killed
你知道那些時間會害死你

hey mom I am going to get out of here
嗨,媽,我即將離開這裡
I would not just know what to do
我會不知所措
if I lost you
如果失去你

I believe I did not have a pleasure of your company Mr
我相信我沒有這份榮幸讓你作陪,這位先生
Solace Will Solace
撒勒斯,威爾‧撒勒斯
I am sorry I have to break the party Mr Whise
很抱歉,我必須打斷這場晚宴,懷茲先生
I need a word with your friend
我需要跟你的朋友談談

please take me home
請帶我回家
cannot do that
沒辦法
why
為什麼
your keeping me alive
你能保我沒事

How can you live with people dying next to you
在身旁人死去的情況下,你怎麼能若無其事?
you do not watch
你不去注意
you close your eyes
閉上雙眼

I am going to make them pay
我要他們付出代價
I am going to take everything they have got
我要奪走他們擁有的一切
come on come on help your selves
來吧,來吧,幫幫你們自己
take the time it is free
把時間拿走,免費的

you put enought time in wrong hands
你錯放時間給夠多的人了
you upset the whole system
你搞亂了整個體制
lets hope so
那就這麼希望

if this works we need to get more
如果這有效,我們需要得到更多
I can help you to get all the time you want
我能幫你得到你想要的時間

you know we are coming to get you
你知道我們即將逮捕你
Will look out
威爾小心

his crime was not taking time
他的罪行不是取走時間
he was giving it away
而是把時間大放送
In time
鐘點戰\潛逃時空


※ 更多最新、最豐富的娛樂資訊,請上 新唐人電視台 ─ 娛樂新幹線 官網 ~~ 





~~~~~~ 原文對照 ~~~~~~

In Time

In the not-too-distant future the aging gene has been switched off. To avoid overpopulation, time has become the currency and the way people pay for luxuries and necessities. The rich can live forever, while the rest try to negotiate for their immortality. 

A poor young man who comes into a fortune of time, though too late to help his mother from dying. He ends up on the run from a corrupt police force known as 'time keepers'.


※ The original article was taken from Reuters Website. 




arrow
arrow

    pa701009 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()