close


Warrior.jpg



~~~~~~ 譯文初稿 ~~~~~~ 

在殘酷、充滿危險的綜合格鬥世界錦標賽(Mixed Martial Arts)中,來自破碎家庭的兄弟倆人竟然狹路相逢。

湯米‧瑞奧丹(Tommy Riordan)回到位於匹茲堡(Pittsburgh)的家鄉,為了參加綜合格鬥世界錦標賽,他請原先有酗酒習慣的父親以及之前的教練來指導自己。就在湯米於充滿暴力的賽程中發光發熱、逐步邁向冠軍之際,他那任教於公立學校的兄弟布蘭登(Brendan),為了維持家庭生計,以業餘人士的身份重返綜合格鬥界。

原本不被看好的布蘭登,竟然一路過關斬將,對上湯米。兄弟倆終將在贏者全拿、情勢一觸即發的對決中,奮力一搏。

 



~~~~~~ 影集預告字幕 ~~~~~~

growing up you wanted know
滋長你渴望
who was the toughest kid in the neighborhood right
誰是目前綜合格鬥界裡最強悍的人
I wanted to know who is the toughest man in the planet
我想知道誰是這個星球上最強的男人
that is what we are going to find out
這就是我們即將要揭曉的

Brendon its me pa
布蘭登,我是爸爸
what are you doing here
你在這裡做什麼?
Tommy is back
湯米回來了
did he say he wanted to see me
他有說他想見我嗎?

I am proud of you Tommy
我以你為榮,湯米
what you did for that kid in the Tank
你為那名孩童在儲水槽中做的一切
what was I suppose to do
我當時應該怎麼做
let him drown
讓他被淹死
Tommy Reiden you saved my life
湯米‧瑞奧丹,你救了我的生命

look Brendon the bank got to go by new approval finger
看著,布蘭登,銀行必須經過新的認證手續
your upside down on your mortgage
你因為貸款弄得一團糟

how much do you need
你需要多少
I did not come here for a loan Frank
法蘭克,我不是為了借錢來這兒
I was hoping that you will train me
我希望你可以訓練我
you serious
你是認真的

do it
上呀
I thought we agreed
我以為我們協議過
we are going to raise our children in a family
我們會在正常家庭環境下把孩子養大
whether his father gets beat up for living
而不是他的父親為了生計挨揍

Brendon your a teacher
布蘭登,你是一位老師
you have no business in the ring with those animals
你沒必要跟一群野獸混在一塊
see I use to be one of those animals
看著,我曾經是他們的一員
I just forgot to put that down on my application
我只不過忘了在我的求職履歷上註明

from the director of miracle
由電影《冰上奇蹟》的導演執導

there is this big tournament
這是一場盛大的錦標賽
top 16 middle weights in the world
十六位來自全球中量級的頂尖好手
and winner takes it all
贏者全拿
I am going to need a trainer
我需要一名教練
and that much you were good at
而你正好對此拿手

Frank I need this
法蘭克,我需要這個
I got a family to protect
我必須捍衛家庭
everything I do is for them
我做的每一件事情都是為他們

what is going on here
這裡怎麼回事
daddy is now a princess
爹地現在變成公主了

mom needed you I needed you
媽媽需要你,我需要你
my big brother bailed on me
我哥為我保釋
I was a sixteen years old kid
當我還是十六歲的小伙子
what did I know
我怎麼知道
you had a choice
你有得選擇
you had a choice
你有得選擇

this fall
今年秋天

war hero
對戰英雄
Tommy Reinnour has become a over night sensation
湯米‧瑞奧丹一夜成名
and Bredon Collin the physics teacher
而布蘭登‧柯林這名體育老師
they pulled off a miracle
他們締造出奇蹟

you can do this
你做得到
what do you say
你認為呢
I can do this
我做得到

you got him
你擊敗他了
this is impossible
不可思議
two men fighting for the championships are brothers
爭奪冠軍寶座的兩人竟然是兄弟

go on
繼續
are we here to win this fight
我們在這就是為了獲勝嗎
because if we are not
因為若非如此
I am going to through you a tap
我就會拍你的身體棄賽

Warrior
勇士血脈
Joel Edgerton
喬爾埃哲頓
Tom Hardy
湯姆哈迪
Academy Award Nominee Nick Nolte
奧斯卡提名尼克諾特
coming soon
即將上映


 

※ 更多最新、最豐富的娛樂資訊,請上 新唐人電視台 ─ 娛樂新幹線 官網 ~~ 





~~~~~~ 原文對照 ~~~~~~

Two brothers face the fight of a lifetime - and the wreckage of their broken family - within the brutal, high-stakes world of Mixed Martial Arts (MMA) fighting. Tommy Riordan returns to his hometown of Pittsburgh and enlists his father, a recovered alcoholic and his former coach, to train him for an MMA tournament.

As Tommy blazes a violent path towards the title prize, his brother, Brendan, a former MMA fighter unable to make ends meet as a public school teacher, returns to the amateur ring to provide for his family. When Brendan's unlikely rise as an underdog sets him on a collision course with Tommy, the two brothers must finally confront the forces that tore them apart, all the while waging the most intense, winner-takes-all battle of their lives.


※ The original article was taken from Reuters Website. 




arrow
arrow

    pa701009 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()