Life in a Day.jpg   

 

 

~~~~~~ 譯文初稿 ~~~~~~

如果你向全世界發出一個請求,要大家把自己一天的生活錄影下來,會得到什麼樣的結果呢?你會收到來自192個國家的8萬個答復,長達45百個小時的影片。  

由雷利史考特(Ridley Scott)擔任製片,榮獲奧斯卡獎肯定的凱文麥克唐納(Kevin Macdonald)執導,把這些都拍攝於2010724日的影片作為素材,聯手打造出電影《一日人生(Life in a Day)》。這是一部別開生面的長片紀錄片,描述著我們千變萬化的生活。  

國家地理頻道於7月份,把這部片帶到戲院上映。準備好好讚嘆一下吧!

 

 

 

~~~~~~ 電影預告字幕 ~~~~~~

national geographic entertainment
scott free
youtube
this year
今年
witness the true story
見證真實的故事
of a single day
發生在同一天當中
on planet earth
在這個地球上
official selection 2011 sundance film festival
internationale filmfestspiele berlin
sxsw


good morning everyone
大家早 


produced by ridley scott
雷利史考特製片 


ola
ola


directed by kevin macdonald
凱文麥克唐納執導 


filmed by you
由你拍攝 


a thrilling piece of cinema the times
影片中刺激片段 


love

my own love so far
到目前為止我擁有愛
I did love my family
我真的愛我家人
oh my god
我的天啊
I love football
我愛足球
you will grow to love and treasure each other
你們將會成長去愛並珍惜彼此
we do
我們會這麼做 


fear
恐懼
I am feared of losing this place
我擔心失去這個地方
I fear
我怕
any kind of monsters
任何怪獸
dogs
狗類
growing up
長大
politics scares me more than anything
政治最讓我害怕 


hope
希望
stacey
史黛西
when I close my eyes
當我閉上雙眼
I can see all different people in the world
我可以看到世界上不同的人
I can feel it
我可以感覺到
I can see it
我可以看到
I can touch it
我可以碰觸到 


LIfe in a Day
一日人生
Best day ever
最棒的一天
only in theaters starting July 2011
2011
7月起,只在戲院與你相見 

 

 

※ 更多最新、最豐富的娛樂資訊,請上 新唐人電視台 ─ 娛樂新幹線 官網 ~~ 

 

 

 

 

~~~~~~ 原文對照 ~~~~~~

life in a day 

What happens when you send a request out to the world to chronicle, via video, a single day on Earth? You get 80,000 submissions and 4,500 hours of footage from 192 countries. Producer Ridley Scott and Oscar-winning director Kevin Macdonald took this raw material -- all shot on July 24, 2010 -- and created Life in a Day, a groundbreaking, feature-length documentary that portrays this kaleidoscope of images we call life. National Geographic is bringing it to theaters starting in July. Prepare to be amazed!

 

※ The original article was taken from Reuters Website. 

 


如果你向全世界發出一個請求,要大家把自己一天的生活錄影下來,會得到什麼樣的結果呢?你會收到來自192個國家的8萬個答復,長達45百個小時的影片。 

 

由雷利史考特(Ridley Scott)擔任製片,榮獲奧斯卡獎肯定的凱文麥克唐納(Kevin Macdonald)執導,把這些都拍攝於2010724日的影片作為素材,聯手打造出電影《一日人生(Life in a Day)》。這是一部別開生面的長片紀錄片,描述著我們千變萬化的生活。 

 

mso-fareast-language:ZH-TW;mso-bidi-language:AR-SA">國家地理頻道於7月份,把這部片帶到戲院上映。準備好好讚嘆一下吧!

arrow
arrow

    pa701009 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()