公告版位
搬新家嚕 ~ 新網誌在此:http://pa701009.blogspot.tw/,懇請舊雨新知繼續支持捧場啦!

飛越風雨的鴿子 

( ※  2007.08 背景音樂強力放送中....)



作曲/演奏:托尼 作詞/演唱:Drew Parker





---------【歌詞】---------

I see you drifting through the veil of night, my lost young child
These torn clothes and your face is bruised and red, what's happened child?
Did you say your parents were kidnapped?
No child, your parents can't be dead!
My little lotus flower, crying in the dark
Lotus flower, you've been starving in the streets, it breaks my heart
Lotus flower, how can a child they beat, it breaks my heart

Child I will take you in
Child I will bring you home
And bring happiness back to you
No more you'll suffer alone
Child we will take you in
Child we will bring you home
You'll be a flower that sees the spring
Soon a dove flying high over the storm

My young child, you scream each night fearing the monsters will come
And take your Grandma, just like they broke down your door and took your mom
Did you say your teacher expelled you?
Even though you get the best grades in school?
My little lotus flower, crying in the dark
Lotus flower, it's not wrong to tell the truth, or to be kind
Lotus flower, how can I stand by silent, your life's on the line?

Child I will take you in
Child I will bring you home
And bring happiness back to you
No more you'll suffer alone
Child we will take you in
Child we will bring you home
You'll be a flower that sees the spring
Soon a dove flying high over the storm
Soon a dove high over the storm




---------【譯文】---------

我的孩子,
你為甚麼衣衫襤褸、滿臉青腫悲傷的在夜幕中流浪
哦,你說你的雙親被殘酷迫害離開世上
哦,我在黑夜中流淚的小蓮花啊
我不知道這些惡人為甚麼
狠心打你、害死你善良的爹娘
難道就因為你們有“真善忍”信仰?
我的心已碎,我的淚在淌

孩子,來吧,來吧
我帶你回家
你將不再被孤獨恐懼包圍
讓快樂從新回到你身上
孩子,來吧,來吧
我帶你回家
你將成為冬盡春來的小花朵
你將成為飛越風雨的鴿子

我的孩子
你說你每晚都怕魔鬼破門而入抓走你的親人
哦,你說你學習很好卻被老師趕出學校
哦,我在黑夜中流淚的小蓮花啊
你維護真理講真象不是錯
那是你心中的純真和善良
我們雖然互不相識、遠隔重洋
我為你呼籲,我為你歌唱

孩子,來吧,來吧
我帶你回家
你將不再被孤獨恐懼包圍
讓快樂從新回到你身上
孩子,來吧,來吧
我帶你回家
你將成為冬盡春來的小花朵
你將成為飛越風雨的鴿子
你將成為飛越風雨的鴿子



線上欣賞 (旋律版)MP3 歌曲下載MP3 旋律下載


※ 本文擷取自明慧網 ( 另提供 real 格式下載 )





---------【聽後感想】---------

首先,演唱者 Parker 的 voice
高亢卻不尖銳,蠻舒服的
聽起來頗能感受到歌曲背後所隱藏的深沉訴求

至於我在blog放的則是旋律版
這首歌曲本身的旋律就相當的優美
加上 Parker的天籟之聲,更是錦上添花呢!

最後,讓我們一塊來看看歌詞
歌詞中所描寫的,是真實發生在中國大陸的故事
而且發生在很多人的身上,不是單一、個別的事件
也許是因為如此,聽來總令人有種哀傷的感覺....






 


arrow
arrow
    全站熱搜

    pa701009 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()


    留言列表 留言列表

    發表留言