想愛趁現在

 

 

~~~~~~ 譯文初稿 ~~~~~~

由凱特哈德森 (Kate Hudson) 所飾演的瑪蕾 (Marley) 是一位年輕的職業婦女,不久前剛被診斷出罹患癌症。電影《想愛趁現在》是一部趣味而感人的影片,探討如何向我們所深愛的人告別。瑪蕾讓我們明白放棄生命與渴望並不容易,但當能放下時,就會找到內心的平靜與自在。除了凱特哈德森之外,參與演出本片的還有琥碧戈柏 (Whoopi Goldberg)、凱西貝茲 (Kathy Bates) 以及蓋爾嘉西亞貝納 (Gael Garcia Bernal)。劇情令人揪心的《想愛趁現在》,可說是今年最美好也是必看的電影。

 

    

 

 ~~~~~~ 電影預告字幕 ~~~~~~

Oh my I got to go to work.
天啊!我必須去工作
MILLENNIUM ENTERTAINMENT
As long as your customer base is 82% male you’ll never be number one.
只要你的顧客基本盤有82%是男性,你就沒辦法績效第一名
Women don’t buy condoms.
女人不買保險套
Not yours
不買你的帳
To the youngest the hottest life president in the history of advertising ladies and gentleman
女士們、先生們,向史上最年輕、火辣的廣告部經理敬酒

Marley always lived life to the fullest
瑪蕾總是把生活排的滿滿滿
I think I killed her you look familiar have we had sex
我想我剛宰了她,你看來很面熟,我們炒過飯嗎?
I am sorry!
很抱歉
But when something changes
但是當事情發生變化時
I have cancer
我有癌症
She won’t
她將不再如此過活
Any way who wants dessert?
好了,誰想要吃點心?

I am making you a nice big juicy steak
我正在幫你製作美味、大塊、多汁的牛排
Ma I’ve been a vegetarian for 12 years
媽,我已經吃素十二年之久了
She driving me crazy
他快把我逼瘋了
She’s your mom that’s her job
她是你媽,那是她的本份

There are alternative therapies
有其他替代療法
That’s like people cured
有人治癒嗎?
Some yes
對一些人有效

Now she’ll show the one she loves
現在,她將對自己所愛的人告白
What are you afraid of?
你擔心什麼?
I am scared this entire nights go to go by and you’re never going to kiss me
我害怕整晚就這麼度過了,而你都不打算親吻我

There’s more then one way to let go
放手不僅只一種方式
You Marley?
你是瑪蕾?
Yha

These are for you
這些是給你的
Thank you I a wooh wooh
謝謝,我,哇啊
You should definitely know I live up to my nick name a little bit of heaven
你的的確確應該知道,我的生活就如同我的綽號〝小天堂〞一樣

You know it’s ok to laugh
你知道,笑是沒有關係的
Academy Award Nominee Kate Hudson
奧斯卡提名凱特哈德森
Gael Garcia Bernal
蓋爾嘉西亞貝納
Academy Award Winner Whoopi Goldberg
奧斯卡得主琥碧戈柏
Academy Award Winner Kathy Bates
奧斯卡得主凱西貝茲

I love you
我愛你

Onscreen (A little bit of Heaven )
想愛趁現在

You like A little bit of Heaven
你喜歡小天堂嗎
You want more Heaven
你想要更多嗎
Oh my
喔,我的天阿

 

 

※ 更多最新、最豐富的娛樂資訊,請上 新唐人電視台 ─ 娛樂新幹線 官網 or 加入 Estar 臉書粉絲團 ~~ 

 

 

 

 

~~~~~~ 原文對照 ~~~~~~

A little bit of Heaven

Marley played by Kate Hudson is a young professional woman who has just found out that she is dyeing from cancer. A little bit of Heaven is a fun yet sad film about saying good-bye to the ones we love. Marley shows us that it is not easy to let go of life and the things we wanted for ourselves, but when we are able to let go we will find peace and be set free. Kate Hudson along with Whoopi Goldberg, Kathy Bates and Gael Garcia Bernal bring life and a lot fun to what is heart wrenching film, A little bit of Heaven is a wonderful film and a must see this year.


※ The original article was taken from Reuters Website. 

 



arrow
arrow

    pa701009 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()