close

 

Charice-WP-1024x768.jpg

 

 

~~~~~~ 歌詞 ~~~~~~

 

I may not know where I'm going now
(我可能不曉得現在該往何處去)

This broken road is trying to tear me down
(這條坎坷的道路試圖讓我身心俱裂)

But deep inside I've found
(但我發現內心深處)

A secret place, that I never knew
(一個我未曾知道的神祕地方)

Where I feel safe, when that world is untrue
(當世界不再真實,那裏讓我感到安全)

Here's what I've learned to do
(這讓我學會這麼做)

 

Just sing this song
(就唱著這首歌)

And it takes me right back
(它立刻把我帶回)

where I belong
(我的歸屬之處)

Everyday there's a new bridge to cross
(每天都有新的挑戰要面對)

But I'm never far from home
(但我從未離家遙遠過)

If I put my heart, my soul, my all...
(如果我把自己的心意、自己的靈魂、自己的全部...)

In this song
(融入這首歌中)

 

I don't depend on friends
(我不依靠朋友)

Cuz they come and go
(因為他們來來去去)

My belief in myself
(我信任自己)

Is gonna carry me through
(將帶領我穿越困境)

And that's why I'm learning, oh,
(這正是為何我學會,喔,)

I learning yeah, I'm learning to sing...
(我學會,耶,我學會唱歌)

 

Just sing this song
(就唱著這首歌)

And it takes me right back
(它立刻把我帶回)

where I belong
(我的歸屬之處)

Everyday there's a new bridge to cross
(每天都有新的挑戰要面對)

But I'm never far from home
(但我從未離家遙遠過)

If I put my heart, my soul, my all...
(如果我把自己的心意、自己的靈魂、自己的全部...)

 

I may not have all the words
(我可能不知道)

That I need to say, and
(我應該說什麼話)

I know I won't always be strong
(而我知道自己不會總是堅強)

But I'm never afraid
(但我從未感到害怕)

Because I hold my destiny
(因為我掌握自己的命運)

And it depends on me alone, alone so...
(它僅僅取決於我,因此...)

 

Just sing this song
(就唱著這首歌)

And it takes me right back
(它立刻把我帶回)

where I belong
(我的歸屬之處)

Everyday there's a new bridge to cross
(每天都有新的挑戰要面對)

But I'm never far from home
(但我從未離家遙遠過)

If I put my heart, my soul, my all...
(如果我把自己的心意、自己的靈魂、自己的全部...)

I'll keep putting my heart,
(我將不斷的把自己的心意,)

my soul, my all
(自己的靈魂,自己的全部)

In this song
(融入這首歌中)

In this song
(融入這首歌中)

In this song
(融入這首歌中)

 

※ 線上收聽:http://pa701009.pixnet.net/album/video/113558892

 

 

 

~~~~~~ 後記 ~~~~~~

Charice 夏芮絲,一位來自菲律賓、歌喉超凡、年紀輕輕的小女孩,透過網路傳媒 Youtube 的力量,掀起全球矚目。7 歲就已參加八十幾場業餘歌唱比賽,13 歲踏上選秀舞臺卻未一帆風順,在敗部復活中只取得第三名的成績。熱情的支持者將她的表演影像上傳 Youtube,因而獲得海外表演的機會,然後漸漸從海外紅回菲律賓,而在 2008 年時受邀接受歐普拉專訪,並被引薦給流行樂超級製作人大衛佛斯特。

在臺灣方面,目前只發行過一張同名專輯《Charice》,裡面的每一首歌都相當動聽,而且曲風多元。之所以先推薦這首歌,是因為透過這首歌,可以直接欣賞到夏芮絲天生高亢的好歌喉。另外,這首歌的歌詞也很有意思,除了可說是夏芮絲個人的寫照外,我相信大家在人生旅途上難免都會遭遇困境,但總會有那麼一首歌,每當你難過時會在內心深處響起,鼓勵你繼續向前邁進。所以如果難過的時候,不妨自己一個人在浴室開場個人演唱會,唱唱這首歌,好好宣洩一下,反正也沒人聽得懂你唱什麼 ~~ ㄏㄏ

 

 


arrow
arrow

    pa701009 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()