藤田惠美.jpg

 

~~~~~~ 歌詞 ~~~~~~

Love in your eyes
(你的眼中充滿愛意)

Sitting silent by my side
(靜靜的待在我身旁)

Going on, holding hands
(一直握著我的雙手)

Walking through the night
(陪我走過漫漫長夜)

 

*Hold me up, hold me tight
(抱起我,緊緊地抱著我)

Lift me up to touch the sky
(把我舉高到足以碰觸天際)

Teaching me to love with heart
(教我用心去愛)

Helping me open my mind
(幫我打開心房)

 

*I can fly
(我能飛了)

I'm proud that I can fly
(我很驕傲我能飛了)

To give the best of mine
(獻上最好的我)

Until the end of time
(直到時間靜止的那一刻)

 

*Believe me, I can fly
(相信我,我能飛了)

I'm proud that I can fly
(我很驕傲我能飛了)

To give the best of mine
(獻上最好的我)

The heaven in the sky
(猶如置身天堂)

 

  

Stars in the sky
(夜空繁星)

wishing once upon a time
(我曾經對它們許下願望)

Give me love, make me smile
(賜給我愛,讓我微笑)

Till the end of life
(直到生命的盡頭)

  

(* Repeat)

 

Can't you believe that you light up my way?
(你相信嗎?是你照亮了我的道路)

No matter how hard is my path, I'll never lose my faith
(無論它將多麼難行,我永遠不會失去自己的信念)

 

See me fly
(看著我飛翔)

I'm proud to fly up high
(我很驕傲能飛的如此高)

Show you the best of mine
(讓你看到最好的我)

Until the end of time
(直到時間靜止的那一刻)

 

Believe me, I can fly
(相信我,我能飛了)

I'm singing in the sky
(我在天空哼著歌)

Show you the best of mine
(讓你看到最好的我)

The heaven in the sky
(宛如置身天堂)

 

Nothing can stop me
(沒有東西能阻止我)

I'll spread my wings, so wide
(我將展翅,讓翅膀盡情的伸展)

 

 

線上收聽:http://pa701009.pixnet.net/album/video/108411579

 

 

 

 

~~~~~~ 後記 ~~~~~~

說起藤田惠美 (Emi Fujita),相信大家應該不陌生才是
從早年 Le Couple 的經典作品《溫暖的詩句》起,就一直唱出溫暖人心的好歌

這首《Proud of You》的原唱,雖然並非是藤田惠美,
但是我個人認為她把這首歌詮釋的最棒
輕盈而雀躍的嗓音,把歌曲中那份感謝與喜悅之意,毫無保留的傳遞出來

中文歌詞的部分,照樣自己練習著翻
有誤歡迎提出指正,希望你會喜歡這首歌囉

 

 


arrow
arrow

    pa701009 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()